פגישות אישיות בבית הספר
ליווי מקצועי וייחודי לתלמידים, הורים וצוות חינוכי

כחלק מהשירותים המקצועיים שאני מציעה כמאבחנת דידקטית, אני מקיימת פגישות וליווים אישיים בסביבת בית הספר – מקום מרכזי ומשמעותי בחייו של כל תלמיד.

ליווי זה מאפשר לי להנגיש את המומחיות שלי בצורה מדויקת, רגישה ומותאמת לסביבה בה התלמיד לומד, פועל ומתקשר מדי יום.

שיתוף פעולה עם הצוות החינוכי

במסגרת הליווי, אני משתתפת לעיתים גם בישיבות הצוות חינוכי, מדריכה את אנשי הצוות בהתאם לצרכיו הספציפיים של התלמיד ומעודדת עבודת צוות רב-מקצועית, תוך יצירת שפה אחידה ומקצועית בין כל הגורמים המלווים את התלמיד – אבחונית, רגשית ופדגוגית.

הבנת הסביבה הטבעית של התלמיד

במהלך הפגישות, אני מבצעת תצפיות בסביבה האותנטית של התלמיד – בכיתה, בהפסקות ובמפגשים עם צוות בית הספר. תהליך זה מאפשר לי להבחין בהתמודדויות היומיומיות של התלמיד באופן בלתי אמצעי, להבין את הקשיים מהם הוא סובל, ולהבחין כיצד הדינמיקה החינוכית, החברתית והרגשית משפיעה על תפקודו הלימודי.

גישור בין האבחון ליישום

לאחר ביצוע האבחון הדידקטי, אחת המשימות החשובות היא לתרגם את ממצאי האבחון לכדי המלצות מעשיות וישימות, שמתאימות באופן מדויק למציאות הבית-ספרית. הליווי שלי בבית הספר מאפשר שיתוף פעולה ישיר עם מחנך הכיתה, יועצת בית הספר, רכזת שכבה ושאר אנשי הצוות – כך שניתן ליישם את ההתאמות בזמן אמת ולראות תוצאות בפועל.

תהליך דינמי ומותאם

העבודה שלי לא מסתיימת לאחר הפגישה הראשונית. אני מלווה את התלמיד ואת הצוות לאורך זמן, בודקת את יעילות ההתאמות שנקבעו, בוחנת האם יש צורך בשינויים, ומעדכנת את התוכנית החינוכית בהתאם. הליווי מתבצע בגישה דינמית, המותאמת להתפתחותו של התלמיד, לקצב ההתקדמות ולשינויים חיצוניים ופנימיים שמתרחשים לאורך הדרך.

גישור בין בית הספר לבית

אחד המרכיבים המרכזיים בליווי הוא חיזוק הקשר בין ההורים לבין הצוות החינוכי. לעיתים קרובות, מתעוררות אי-הבנות או פערי ציפיות בין הצדדים, והתיווך שאני מציעה עוזר ליצור שיח ברור, מכיל ומקצועי. בנוסף, אני מעניקה הדרכה להורים – כיצד ניתן להמשיך את תהליך הלמידה גם בבית, לתרגל ולחזק את המיומנויות שנלמדות בבית הספר.

Open chat
ברוכים הבאים לורד אדלר - אבחון דידקטי והוראה מותאמת 👋
איך אפשר לעזור?